フィンランドのミクスチャー・メタルバンド、ワルタリの2007年作
いつになくメタリックで重厚な始まりからして耳を引かれるがキャッチーな聴き心地はいつも通り。
なんと36分の大曲も含めて、ProgMetal的な構築性も感じさせつつ、ときにサイケ調の浮遊感や
哀愁のメロディなども含んで展開する楽曲は、これまで以上にギターリフが前に出ていることもあって、
メタルとしての濃密さが感じられる。ブラスト入りで激しく疾走したり、絶叫するヴォーカルなど、
アレンジの極端さはむしろヘンタイ系メタルとしても鑑賞可能だ。モダンなメタルコア風味もいくらかあり、
その多様なミクスチャーセンスとスケール感に、このバンドの器の大きさをあらためて知る思い。
主人公Sinuheは、New KingdomのファラオであるAkhnatonの時代に、彼のおつきの医師として生きた人物です。
彼の出生の秘密、エジプトの医学教育、シリアやクレタ島への旅、新ファラオの誕生とその混乱、戦争、ファラオの死、などなど、次から次へと目が離せないことが起こります。
小説を読んでいてもっとも驚いたのは、著者がまるでこの時代に生き、実際に見聞きしてきたかのように生き生きとした描写をしていることです。読んでいるとまるで街の喧騒が聞こえてきたり、ナイルの静かな流れが見えてきたり、砂漠のざらざらした砂に触れているような錯覚を覚えます。
さらには、今から3000年以上にも前にこんなにも医学が進んでいたのか、と驚きもしました。
この本の面白さを伝えきれない自分の語彙の少なさがもどかしいです。
古代エジプトの興味がある人も、まったくない人も、楽しめる本だと思います。
期待以上のできでした。全体的にメタル色が強い作品で、このアルバムではダンスミュージックと民族音楽の融合の様な今までのハチャメチャ感はありませんが、1つ1つの曲の質が非常に高く、10曲とコンパクトなこともあって最後までだれる事なく聴けると思います。
変態度は低めですがWALTARIらしさは随所随所で感じる事ができ、期待を裏切られた感じはまったくしません。また今回の作品でもVoのカルツュ・ハタッカの幅広い表現力は健在で様々なヴォーカルスタイルを歌い分ける器用さは奇才マイク・パットンを彷彿させます。
因みに3曲目のIn the Cradleはフィンランドのミュージックビデオ大賞であるMUUVI 2009でMUUVIブロンズ賞と一般投票によるMUUVI賞を受賞しています。You tube等の動画サイトでも視聴できると思いますので、買おうか迷っている方はご覧になってはいかが?
A funny thing happened on my way to becoming a physician. I met a man under a rock... This film takes a lot of concentration to watch. I am not sure how they talked known actors into performing in this film. The setting looks like they made the film in a basement. They indiscriminately mix the names of gods and pharos to what ever sounds good for a 1950's Hollywood movie. The dialog seems to have come from one of those magic 8 balls. It is truly a large land where no two accents are alike. And cute cuddly Ustinov distracts for the non-existent plot. At least John Carradine played himself. Victor Mature added some dignity to the movie as HoreMheb. If you are really interested in Egyptian films from this era try "Land of the Pharaohs" (1955) And if you want to read about Akhenaton try "Oedipus and Akhnaton Myth and History" by Immanuel Velikovsky
A funny thing happened on my way to becoming a physician. I met a man under a rock... This film takes a lot of concentration to watch. I am not sure how they talked known actors into performing in this film. The setting looks like they made the film in a basement. They indiscriminately mix the names of gods and pharos to what ever sounds good for a 1950's Hollywood movie. The dialog seems to have come from one of those magic 8 balls. It is truly a large land where no two accents are alike. And cute cuddly Ustinov distracts for the non-existent plot. At least John Carradine played himself. Victor Mature added some dignity to the movie as HoreMheb. If you are really interested in Egyptian films from this era try "Land of the Pharaohs" (1955) And if you want to read about Akhenaton try "Oedipus and Akhnaton Myth and History" by Immanuel Velikovsky
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